Monday, August 29, 2011

Aku bukan bodoh

bodoh...satu perkataan yg sgt sinonim dengan jahil..manusia...makhluk yg dicipta yg mempunyai akal...kalau manusia bodoh...x kan adenyer dunia seperti ini sekarang....manusia memang pandai...maju...akibat terlalu majulah smpai terjadinya rasuah , maksiat korupsi dan sebagainya...sumenyer tamak,,,hanya pikirkan harta,,,pikir harta tu sume bole bawak sampai mati ke??




hanya iman dan pahala dibawa ke mati..tidak kurang juga dosa2 yg telah kita lakukan...antaranya maki2 org lain..yelaa....maklumlah kalau hati dah panas..mulalah syaitan hasut untuk maki2....seperti aku..x pasal2 kene maki..pe lagi..maki balik...walaupun bende tu salah..tp akibat terlalu ikutkan hati...sudah lama bersabar...kali ni x dpt lg bersabar...pergh!! x tahan!!...


kalau aku diamkan diri sahaja...mulalah org laen memijak kepala ini...mulalah tunjuk belang kerana memikirkan aku mesti x buat apa2...walhal...sudah lama aku bersabar...kali ini x dapat lagi bersabar..hanya Allah sahaja yg tahu bagaimana perasaan marahku ini...


bercerita tentang kebeasan rakyat bersuara...dimana hilangnya kebebasan itu??adakah rakyat menjadi takut??atau dilenyapkan dengan korupsi2 org2 atasan....aku rasakan rakyat ingin bersuara tetapi dihalang oleh sesetengah pihak..ditakutkan dengan pelbagai hukuman dan tindakan...rakyat menjadi takut...bagi aku..semua itu permainan sahaja...semuanya mempunyai kepentingan tersendiri...kalau rakyat mula bersuara mulalah sesetengah pihak risau..gelisah...panas...pelbagai cara untuk menghalang perkara itu daripada berlanjutan...bagi aku..semua itu sudah basi...aku sudah bosan dengan perkara sebegini....


bilalah rakyat ingin bangkit..bukalah minda semua..dunia ini hanyalah sekadar pada nama...semuanya penipuan...


























                                                                                                  

No Music No Life!!